7 faktorov ovplyvňujúcich spánok

 
 
 
 

7 FAKTOROV OVPLYVŇUJÚCICH KVALITNÝ SPÁNOK

Niekoľko faktorov, ktoré majú výrazný vplyv na to, aký kvalitný je náš spánok.

V tomto krátkom článoku zrejme nepovieme nič nové, ale nikdy nezaškodí, znova si pripomenúť niektoré základné pravidlá správného spánku. 
 

 ČAS

Najdôležitejšie je počúvať svoje vlastné telo. Prirodzene sú medzi nami dva typy spáčov - nočné sovy a ranné vtáčatá. Pre oba typy platí ísť spať vtedy, keď na nich príde únava. Ani obligátnych 8 hodín spánku nemusí platiť pre každého. Podstatné je mať svoj vlastný rytmus a podľa možnosti pravideľný.
 

KLÍMA v SPÁLNI

Miestnosť, kde spíme, by mala byť poriadne vyvetraná a optimálna teplota pre náš kvalitný spánok by mala byť 18 stupňov Celzia. Toto zabezpečí, že naše telo sa nebude prehrievať, ani sa zbytočne nepodchladí a zároveň bude v rovnováhe aj prísun kyslíka a optimálna vlhkosť prostredia. 
 

JEDLO  

Tri alebo štyri hodiny pred spánkom by sme nemali konzumovať ťažké jedlá. Tiež kofein a alkohol sú "zlodeji" spánku. Vlažný bylinkový čaj alebo teplé mlieko nám môžu pomocť zaspať. 
 

RITUÁLY

Dodržiavanie rovnakej rutiny každý deň pred tým, než si ideme ľahnúť, dáva nášmu mozgu signál "čas spánku". Môže to byť čítanie knihy, vetranie spálne - čokoľvek to je, musíme to robiť pravidelne. 
 

TMA a TICHO

Aj keď spíme, registruje naše telo svetlo a zvuk. Spiaca maska na oči či štuple do uší nám môžu pomôcť prehĺbiť kvalitný spánok. Pri dlhodobom partnerovom chrápaní nie je zlé porozmýšlať aj nad oddelenými spálňami - keď teda máme toľko priestoru. 
 

LÔŽKOVINY

Každý materiál, ktorý je v kontakte s našim telom behom spánku, by mal byť priedušný a pohodlný na dotyk. Teplotný komfort a schopnosť absorbovať vlhkosť hrá významnú rolu pri kvalite nášho spánku. 
 

MATRACE a ROŠTY

Individuálne zvolená kombinácia správného roštu a matraca priamo pre náš typ tela a spôsob nášho spania je tá správna bodka na záver, s výberom ktorej Vám v našich štúdiach radi pomôžeme.